אומנות או אמנות- זאת לא השאלה

אומנות או אמנות- זאת לא השאלה

אומנות היא מלאכה הנעשית על ידי בעל מקצוע כאשר בסופו של תהליך היצירה מתקבל מוצר שימושי. ואילו באמנות השימוש הפרקטי ביצירה אינו מהווה שיקול, העיקר הוא כשרונו המיוחד של האמן. למרות מטרותיהן השונות האומנות והאמנות תופסת מעמד מרכזי בתרבות האנושית ונכללים בהם תחומים רבים ומגוונים.

כך שהשאלה אומנות או אמנות -איזה חוג ? משנית ביותר.

בכל אחד מעולמות התוכן של חוגי האומנות והאמנות ימצאו ילדכם העשרה שתתרום רבות לחוויה האסתטית שלהם והם יוכלו לרכשו מיומנויות בתחומים שונים להמשך דרכם בכל אשר יפנו.

 

אם כך, זה ממש לא משנה באיזה חוג תבחרו. חוג ציור או רישום, חוג פיסול או קדרות. עיסת נייר או  קרמיקה, חוג יצירה או חוג נגינה.

כן! גם חוג נגרות הוא אומנות ובדרך כלל הוא משלב בתוכו נגרות בסיסית לצד טכניקות עבודה בעץ וצביעה.

חוג תפירה העוסק  בסוגי בדים, מידות גזירה ועיצוב אופנה משלב בתוכו אלמנטים מעולם האומנות – מלאכת היד ומעולם האמנות אסתטיקה והמודל כמוזה.

 

המשותף לכולם הוא העיסוק ביופי, פיתוח הדמיון ויכולת הבעה של רעיון כאבסטרקט לצד יישומו המעשי. השאלה אומנות או אמנות הופכת להיות לא רלוונטית כאשר אנו כהורים רוצים להעניק לילדינו עולמות תוכן בהם הם יוכלו להביא לידי ביטוי את כשורם הטכני וכישרונם האמנותי.

 

אחד היתרונות החשובים ביותר הנובעים מהשתתפות הילד באחד מחוגי האומנות או האמנות הוא רכישת תחביב לשעות הפנאי. רכישת תחביב והקניית מודעות לפעילות בעלת עניין בשעות הפנאי, תורמת רבות לסדר היום של הילד ובהמשך בהיות מבוגר. מלאכת האומנותית והיצירה האמנותית מאפשרות לנפש לחרוג מהעיסוק הקבוע ולעיתים המלחיץ, הנכפה עלינו בבית הספר ואחר כך בעבודה. עיסוק בתחביבים מלמד כבר מגיל צעיר את הצורך להתמודד עם התמקצעות והוא מעשיר את העניין בחיים ומפתח מיומנויות נדרשות. בנוסף התחביב הופך "שעות מיתות" מעניין ומסגרת לשעות פנאי מאתגרות ומהנות. כמו שאמרו חז"ל הבטלה היא אם כל חטאת. ילד וילדה בעלי תחביב אומנותי או אמנותי שעתם אינה בטלה. לכן לא קיימת כאן השאלה אומנות או אמנות איזה חוג?

 

מאחר והבנו שאומנות או אמנות אינה שאלה ורצוי מאוד שילדינו ישתתפו באחד מהחוגים האלה, אז כיצד בוחרים חוג מתאים לילדינו? – ראשית מצאו את החוג בו יוכלו ילדיכם לבטא את רגשותיהם ויכולותיהם.

לימדו מהם וכן, גם מהצוות החינוכי בגן ובבית הספר, מהי הדרך האפקטיבית ביותר עבור הילד והילדה לבטא את הרגש, להתמודד עם פחדים, לפתח את הדמיון, לחוות מגע ולספק את הצורך שלהם להיות מועילים ומעשיים באמצעות הידע שירכשו בחוג.

חוגי האומנות והאמנות מאגדים בתוכם מגוון רב של חומרים שבדרך כלל מגדירים את  תוכן החוג. יחד עם זאת בהרבה חוגים ישנה פתיחות רבה והם משלבים נושאים חומרים וטכניקות.

בעזרת חומרים שעבר זמנם והם מיועדים להיזרק לפח נפתח בפני הילדים עולם יצירתי של דמיון הכרות רב תחומית וחינוך לשמירה על איכות הסביבה.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: